Zarządzanie marketingiem

Opis specjalności

 

Celem Zarządzanie marketingiem przedsiębiorstwa jest wykształcenie specjalistów dysponujących szeroką merytoryczną i praktyczną wiedzą pozwalającą na formułowanie marketingowych strategii skutecznego działania na konkurencyjnych rynkach i stosowanie narzędzi marketingowych
w działaniach różnego rodzaju przedsiębiorstw.

Studenci wybierający tę specjalność poznają podstawy teoretyczne, metody i instrumenty współczesnego marketingu właściwe dla różnych branż. Zapoznają się też z metodami badań jakościowych, technikami reklamy, zarządzania produktem i marką oraz technikami negocjacji. Umiejętność zarządzania działalnością na rynku pozostaje i zawsze będzie kluczem do sukcesu firmy. Przedsiębiorstwa przemysłowe, usługowe, dowolnej wielkości są kluczowymi podmiotami gospodarczymi. Od menedżerów i ich profesjonalnych kwalifikacji zależy powodzenie przedsiębiorstw i gospodarki lokalnej, krajowej i globalnej. W najbliższych latach wzrośnie popyt na kadrę menedżerską dla korporacji oraz kierowników małych i średnich przedsiębiorstw.

W trakcie studiów słuchacze w Jańskim otrzymują program nauczania sprofilowany na przedsiębiorstwo i zarządzanie.  Perspektywa zewnętrzna to zrozumienie roli przedsiębiorstwa w otoczeniu i prowadzenia biznesu w warunkach konkurencji, kryzysów oraz odpowiedzialności publicznej. Specjaliści kończący tę specjalność w Jańskim wiedzą, jak skorelować strategie i podstawy prowadzenia biznesu z praktycznymi systemami, metodami i instrumentami zarządzania. Absolwenci specjalności Zarządzanie marketingiem przedsiębiorstwa potrafią połączyć podejście jakościowe i ilościowe w zarządzaniu.

 

Nabyte umiejętności

  • kompetentnego formułowania opinii na temat problemów zarządzania, ekonomii
  • optymalizacji i podejmowania szybkich i trafnych decyzji
  • planowania strategii rozwoju i działania przedsiębiorstwa
  • prognozowania, zarządzania produkcją i finansami
  • analizy rynku i badań marketingowych
  • controllingu przedsiębiorstwa
  • ubezpieczeń i ryzyka w działalności gospodarczej
  • internacjonalizacji przedsiębiorstwa
  • technik twórczego myślenia
  • zachowań podmiotów gospodarczych na rynku
  • społecznej odpowiedzialności biznesu
  • kształtowania strategii i biznesplanów
  • zakładania działalności gospodarczej
  • zarządzania ryzykiem biznesowym i sytuacjami kryzysowymi,
  • technologii zarządzania, w tym wykorzystywania systemów informatycznych
  • budowania postaw i zaangażowania
  • przywództwa
  • budowania ustrojów, struktury organizacyjnej i prowadzenia restrukturyzacji

 

Praca po studiach

  • w firmach otoczenia medialnego, w działach marketingu, akcji promocyjnych
  • w agencji reklamowej jako copywriter, mediaplaner, czy doradca klienta
  • w firmie handlowej, usługowej i produkcyjnej jako specjalista ds. marketingu, specjalista ds. dystrybucji, specjalista ds. sprzedaży, specjalista ds. kontaktów z klientami
  • w organizacjach samorządowych, w działach sfery administracji państwowej i samorządowej w firmach handlowych jako przedstawiciel handlowy reprezentujący firmę
    w kontaktach z klientami, menedżer strategiczny, doradca menedżera, analityk ds. handlu i usług w przedsiębiorstwie
  • w firmach analizujących rynek i ryzyka
  • w przedsiębiorstwach zarządzania i rozwoju strategicznego
  • w bankach i innych instytucjach finansowych
  • potencjalny zarządzający przedsiębiorstwem małym, średnim i korporacją jako całością (top management)
  • menedżer na wyższym i średnim szczeblu zarządzania wybraną dziedziną przedsiębiorstwa
  • specjalista ds. promocji i reklamy

 

Program studiów

Przedmioty kształcenia humanistycznego

  • Personalizm chrześcijański
  • Aksjologia
  • Wyzwania społeczne
  • Mediacje i negocjacje
  • Kreowanie rzeczywistości

Przedmioty kształcenia ogólnego

  • Język obcy
  • Metodyka badań i prac naukowych
  • Technologie informacyjne
  • Ochrona własności intelektualnej
  • Normalizacja i certyfikacja
  • Wychowanie fizyczne

Przedmioty kształcenia podstawowego

  • Matematyka
  • Statystyka opisowa
  • Mikroekonomia
  • Wybrane zagadnienia makroekonomii
  • Podstawy zarządzania
  • Nauka o organizacji
  • Finanse
  • Podstawy prawa

Przedmioty kształcenia kierunkowego

  • Zachowania organizacyjne
  • Zarządzanie projektami
  • Zarządzanie kapitałem ludzkim
  • Zarządzanie jakością
  • Informatyka w zarządzaniu
  • Podstawy marketingu
  • Badania marketingowe
  • Rachunkowość finansowa
  • Finanse przedsiębiorstwa
  • Procesy informacyjne w zarządzaniu
  • Zarządzanie ekologiczne

Przedmioty kształcenia specjalnościowego

  • Psychologia marketingu
  • Zarządzanie produktem i ceną
  • Dystrybucja i logistyka
  • Polityka promocji
  • Strategie marketingowe
  • Zarządzanie marketingowe
  • Marketing międzynarodowy
  • Marketing w handlu i usługach
  • Public relations
  • Fundusze europejskie
  • Komunikacja interpersonalna
  • Podejmowanie decyzji menedżerskich
  • Kreowanie rzeczywistości - warsztaty specjalnosciowe
  • Edukacja poprzez projekty
  • Seminarium dyplomowe
  • Praktyka zawodowa

Uwaga: Uczelnia zastrzega sobie prawo do modyfikacji programu kształcenia i planu studiów.

 

 

Formularz kontaktowy

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas.

Imię i nazwisko*
Nieprawidłowe dane

Email*
Nieprawidłowe dane

Pytanie*
Nieprawidłowe dane

Kod z obrazka*
Kod z obrazka
  OdświeżNieprawidłowe dane