Jak być świadomym użytkownikiem Internetu

 

Powszechność Internetu oraz korzystanie z jego usług jest coraz bardziej związane z naszym życiem.  Jednocześnie rola Internetu w prowadzeniu działalności gospodarczej wzrasta. Małe i średnie przedsiębiorstwa, które aktywnie wykorzystują narzędzia internetowe są w stanie szybciej zwiększyć przychody i zatrudnienie oraz uzyskać większy zasięg działania i poziom eksportu.

Handel elektroniczny jest branżą, której funkcjonowanie jest uregulowane w wielu aktach prawnych. Nie mamy w tym przypadku do czynienia z jedną ustawą, która regulowałaby całe spektrum zagadnień związanych z e-commerce. Rozproszenie przepisów w różnych regulacjach rodzi szereg problemów, w szczególności wśród przedsiębiorców. Pomocne w tym zakresie są inicjatywy, które stanowią płaszczyznę dla zagregowania powyższych zagadnień. Jedną z nich jest Punkt Kontaktowy dla Usługodawców i Usługobiorców funkcjonujący przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. E-PUNKT to miejsce, w którym dostępne są informacje związane z działalnością prowadzoną w Internecie. Serwis pozwala przedsiębiorcom i konsumentom lepiej zrozumieć m.in. kwestie prawne związane z zakupami przez Internet.

Do głównych zadań e-PUNKTU należą: szerzenie wiedzy na temat prawa obrotu elektronicznego w celu ułatwienia prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych przez przedsiębiorców oraz pomoc w bezpiecznym i swobodnym korzystaniu z ofert tych przedsiębiorców przez ich klientów. Zadania te e-PUNKT realizuje poprzez podejmowanie takich działań, jak e-seminaria, publikacja materiałów edukacyjnych na temat prawa Internetu, prowadzenie strony internetowej e-PUNKTU pod adresem e-punkt.gov.pl, na której udostępniane są informacje z zakresu prawa obrotu elektronicznego.

W roku 2013 w ramach działalności e-PUNKTU opracowana została seria artykułów edukacyjnych, m.in. o tematyce nadchodzących zmian w sprzedaży przez Internet pt. "Dyrektywa konsumencka  konsekwencje dla e-przedsiębiorców" (cz. 1cz. 2).


Na stronie znajdują się ponadto publikacje elektroniczne (e-booki), infografiki edukacyjne oraz nagrania z pięciu wykładów eksperckich, zorganizowanych w 2013 r.

Zapraszamy do odwiedzania strony e-punkt.gov.pl


Staże i praktyki w PKO Bank Polski

 

Z myślą o młodych i ambitnych studentach i absolwentach Szkoły Wyższej im. Bogdana Jańskiego PKO Bank Polski stworzył program staży i praktyk. Skorzystanie z tej oferty jest szansą rozwoju i zdobycia doświadczenia bezpośrednio od lidera bankowości a zarazem jednego z najstarszych banków w Polsce.


PKO Bank Polski oferuje:

  • płatne staże (głównie wakacyjne), na które zapraszamy studentów IV i V roku oraz absolwentów - stażyści realizują zadania o charakterze koncepcyjnym.
  • płatne praktyki (przez cały rok), skierowane do studentów wszystkich lat oraz absolwentów, którzy nie ukończyli 30 roku życia. Praktykanci realizują czynności o charakterze administracyjnym, wspierającym lub projektowym.
  • bezpłatne praktyki (przez cały rok) we współpracy ze szkołami i uczelniami wyższymi, skierowane do uczniów szkół ponadgimnazjalnych i policealnych oraz studentów uczelni wyższych, którzy nie ukończyli 30 roku życia. Praktykanci realizują czynności o charakterze administracyjnym lub wspierającym.
     

Praktyki i staże uwzględniają zapotrzebowanie na menedżerów z różnych obszarów biznesowych Banku, a także opinie wśród studentów.

 


Chcesz dołączyć do zespołu PKO Bank Polski?

 

Zapraszamy na www