SZKOLENIA JEDNODNIOWE
Szkoła Wyższa im. Bogdana Jańskiego zaprasza na cykl szkoleń jednodniowych. Różnorodność problematyki szkoleń pozwoli Słuchaczom zdobyć wiedzę, przydatną w sferze zawodowej, podnieść kwalifikacje zawodowe, odnaleźć się na rynku pracy.
Autoprezentacja
Efekt szkolenia:
– umiejętność budowania własnego wizerunku;
– umiejętność nauczenia się przemówień audytoryjnych;
– umiejętność przedstawienia prezentacji;
– posługiwanie się mową ciała.
Treści kształcenia:
– pojęcie autoprezentacji;
– komunikacja werbalna i niewerbalna;
– prowadzenie rozmów;
– ubiór w wystąpieniach publicznych;
– elementy prezentacji publicznej;
– spotkania biznesowe.
Protokół dyplomatyczny
Efekty szkolenia:
Szkolenie pozwoli nabyć wiedzę i umiejętności, które obowiązują w kontaktach urzędowych.
Treści szkolenia:
– podstawowe zasady protokołu dyplomatycznego;
– przykłady korespondencji dyplomatycznej.
Umiejętności retoryki
Efekty szkolenia:
– umiejętności efektywnych przemówień;
– pokonywanie tremy;
– skuteczna komunikacja w biznesie;
– umiejętność prowadzenia negocjacji.
Treści kształcenia:
– retoryka w starożytności (Grecja i Rzym);
– technika mówienia;
– retoryka a psychologia;
– retoryka w biznesie;
– prowadzenie negocjacji.
Umiejętności skutecznego porozumiewania się
Efekty szkolenia:
– umiejętności zasad skutecznej komunikacji;
– umiejętność skutecznego porozumiewania się w pracy zawodowej;
– umiejętność aktywnego słuchania.
Treści kształcenia:
– zasady skutecznego porozumiewania się w środowisku pracy, rodzinnym, towarzyskim;
– prowadzenie rozmów, dyskusji, negocjacji.
Negocjacje w biznesie i sztuka prowadzenia sporów (erystyka)
Efekty szkolenia:
– umiejętności prowadzenia negocjacji;
– umiejętność przedstawienia własnej oferty;
– umiejętność prowadzenia rozmów z klientem;
– umiejętne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych.
Treści kształcenia:
– podstawowe pojęcia;
– proces negocjacji;
– przedstawieni oferty biznesowej;
– techniki perswazji;
– sztuka prowadzenia sporów.
Komunikacja w organizacji i zarządzanie zasobami ludzkimi
Efekty szkolenia:
– zaprezentowanie warunków skutecznej komunikacji;
– efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi.
Treści kształcenia:
– środki komunikacji w organizacji;
– systemy komunikacji;
– zaburzenia w komunikacji;
– kapitał ludzki w organizacji;
– umiejętne metody zarządzania personelem.
Mediacje w rodzinie
Efekty szkolenia:
– zdobycie podstawowej wiedzy i umiejętności niezbędnych w prowadzeniu negocjacji rodzinnych.
Treści kształcenia:
– interdyscyplinarna wiedza z zakresu małżeństwa i rodziny;
– wiedza z zakresu negocjacji;
– psychologiczne aspekty pokonywania konfliktów rodzinnych.
Poradnictwo rodzinne
Efekty szkolenia:
– wiedza z zakresu funkcjonowania rodziny;
– umiejętność rozwiązywania problemów, związanych z funkcjonowaniem rodziny.
Treści kształcenia:
– rodzaje poradnictwa;
– specjalistyczne poradnictwo rodzinne;
– duszpasterstwo rodzinne;
– interwencja kryzysowa w przypadku przemocy w rodzinie.
Savoir-vivre na co dzień
Efekty szkolenia:
Umiejętności stosowania zasad savoir-vivre w życiu codziennym.
Treści kształcenia:
Zasady dobrego tonu w życiu zawodowym, rodzinnym, społecznym, kulturalnym…
Biznes-etykieta pracownika biurowego w języku ukraińskim
Efekty szkolenia:
Słuchacz, po zakończonym szkoleniu, zdobędzie umiejętności tworzenia korespondencji biznesowej w języku ukraińskim.
Treści kształcenia:
– rodzaje dokumentów/pism;
– prowadzenie korespondencji biznesowej.
Budowanie relacji i kreowanie wartości w biznesie
Efekty szkolenia:
Treści kształcenia:
Negocjacje – przygotowanie, argumentowanie, przekonywanie
Efekty szkolenia:
Treści kształcenia:
Możliwe do otwarcia kursy:
- Aktywizujące metody nauczania
- Asertywność w życiu zawodowym
- Bezpieczeństwo w pracy z komputerem i przeglądarką internetową
- Bezpieczeństwo w szkole
- Cyberprzemoc – wyzwaniem dla pedagoga
- Czy specjalny znaczy „inny” czy „wyjątkowy”? – warsztat o tolerancji w szkole
- Diagnoza przedszkolna
- Doskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie pedagogiki specjalnej dotyczących pracy z dzieckiem z autyzmem i z zespołem Aspargera
- Dyscyplina w klasie (praktyczne sposoby dyscyplinowania ucznia
- Etyka w zawodzie nauczyciela
- Ewaluacja wewnętrzna w szkole
- Excel podstawowy
- Excel średniozaawansowany
- Excel zaawansowany
- Grafika komputerowa – Adobe Photoshop
- Grafika komputerowa – CorelDraw
- Grafika komputerowa – GIMP
- Indywidualizacja oddziaływań pedagogicznych w zakresie dostosowania wymagań edukacyjnych
- Indywidualizacja procesu kształcenia – praca z uczniem zdolnym i uczniem mającym trudności w uczeniu się
- Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
- Interwencja kryzysowa w nagłych zdarzeniach w szkole/placówce
- Interwencja profilaktyczna w szkole – system oddziaływań wobec uczniów eksperymentujących z alkoholem, papierosami i narkotykami
- Jak pracować z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych?
- Jak przeprowadzić spotkanie z rodzicami na temat agresji
- Jak uczyć uczniów uczenia się?
- Komunikacja w szkole
- Konflikty w szkole i strategie ich rozwiązywania
- Konstruowanie IPET dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym Kurs nauki programowania dla nauczycieli klas 1-3
- Kurs dla kandydatów na członków Rad Nadzorczych
- Kurs przygotowujacy do pracy w służbach mundurowych
- Media społecznościowe w edukacji
- Mediacja jako alternatywny sposób rozwiązywania konfliktów interpersonalnych w szkole/placówce
- Mediacje szkolne
- Moodle w szkole (propozycja dla placówek, które mają Moodle)
- Narzędzia elektroniczne: przetwarzanie tekstów i arkusze kalkulacyjne
- Nieprzystosowanie społeczne – praca z uczniem nieprzystosowanym społecznie
- O rozwoju psychoseksualnym – jak przygotować dobrą godzinę wychowawczą
- Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Patologie społeczne w świecie realnym i wirtualnym
- Platforma e-learningowa Moodle w pracy nauczyciela
- Poczucie alienacji (wyobcowanie, mobbing, fobie szkolne, fala, przemoc fizyczna, przemoc psychiczna) w grupie rówieśniczej
- Praca metodą projektów – wdrażanie niestandardowych rozwiązań w nauczaniu
- Praca w „chmurze”
- Praca z uczniem autystycznym w szkole masowej
- Praca z uczniem młodszym –muzyka w szkole według systemu Carla Orffa
- Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w edukacji włączającej
- Prezentacja multimedia jako pomoc dydaktyczna każdego nauczyciela
- Prezentacje multimedialne – Power Point podstawowy
- Prezentacje multimedialne – Power Point średniozaawansowany
- Procedura Niebieskich Kart w szkole – nowe zadania nauczycieli i wychowawców
- Programy profilaktyczne w zakresie przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
- Projektowanie stron internetowych
- Prowokacyjne zachowania uczniów – wybrane strategie postępowania
- Przeciwdziałanie agresji i przemocy w szkole
- Socjoterapia – skuteczna pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla dzieci i młodzieży
- Sprawcy, ofiary i świadkowie szkolnej przemocy – podstawy pracy wychowawczej z klasą
- Stres i jego wpływ na pracę dydaktyczno-wychowawczą
- Stres i wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela
- Stres i wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela
- Szkolne projekty z wykorzystaniem metody Webquest (w tym e-learning
- Szkoła na Facebooku
- Tablica interaktywna jako narzędzie ICT
- Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.
- Technologie TIK (ICT) w kształceniu specjalnym
- Technologie TIK (ICT) w pracy nauczyciela
- Trudności w uczeniu się – rozpoznawanie i diagnoza wstępna w klasach 0–III
- Tworzenie programu pracy z uczniem posiadającym opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o dostosowaniu wymagań do posiadanych dysfunkcji rozwojowych (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia, zaburzenia percepcyjno-motoryczne)
- Uczeń z zaburzeniami zdrowia psychicznego
- Uczyć i zrozumieć dziecko z ADHD
- Uzależnienia chemiczne i behawioralne
- Uzależnienia od mediów cyfrowych
- Warsztat pracy wychowawcy – ćwiczenia, gry, zabawy w pracy z grupą
- Word podstawowy
- Word średniozaawansowany
- Wychowawca klasy koordynatorem pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Wykorzystanie tablicy interaktywnej i tworzenie pomocy dydaktycznych z wykorzystaniem TIK
- Wykorzystanie tablicy interaktywnej w nauczaniu przedmiotowym
- Wywiadówka inaczej – jak przygotować i przeprowadzić?
- Zabawy muzyczno-ruchowe w edukacji małego dziecka
- Zachowania niepożądane uczniów z dysfunkcjami – wybrane strategie postępowania
- Zagrożenia dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni
- Zagrożenia w sieci – wykład
- Zajęcia rewalidacyjne z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole ogólnodostępne
- Zarządzanie platformą e-learningową Moodle przez administratora jednostki
- Zastosowanie ICT w dydaktyce i wychowaniu
- Zastosowanie technik coachingowych w pracy dydaktyczno-wychowawczej